HAMIL LAGI SELEPAS CEASER



Hamil selepas melahirkan ceaser sesuatu yang menakutkan buat mommy semuakan? samalah dengan pengalaman Ika sendiri akibat terlalu banyak benda negatif dimomokkan dalam kepala seperti RAHIM PECAH, RISIKO KEMATIAN dan sebagainya. Macam ni lah mommy, Ika share experience ika sendiri sebagai mommy yang hamil lagi malah berjarak rapat dengan anak sebelumnya sangatlah membuka minda Ika sendiri.









Sememangnya Ika sangat-sangat setuju dengan saranan doktor yang menggalakkan mommy supaya menjarakkan kehamilan sekurang-kurangnya 2 tahun untuk mengelakkan risiko jika hamil lagi. Malah mommy yang punya history kelahirannya dengan banyak risiko seperti PRAMATANG, GDM, HIPERTENSI, dan risiko lain seharusnya mengambil serius dengan nasihat doktor, kerana banyak berlaku peningkatan kes mommy yang mengalami Postpartum depressiuon akibat kehamilan yang tidak dirancang dan tidak bersedia untuk menerima kelahiran jarak dekat.



Look so simple tapi kesannya kebanyakan mommy yang tanggung. Disebabkan fizikal mental mommy tak bersedia kemungkinan ada kesan negatifnya. Namun jika hamil lagi selepas ceaser yang dirancang atau tidak, ini nasihat Ika. Terima dengan positif. Payah nak buat, tapi mommy boleh, bukan berfikir nak gugurkan kandungan melainkan mendapat nasihat perubatan untuk melakukan demikian. Hamil selepas ceaser tiada masalah jika mommy semua membuat persedian fizikal mental dengan menjaga pemakanan, elak stress, sentiasa ikut pemeriksaan berjadual.



Mula carigali sebanyak mungkin maklumat tentang VBAC iaitu bersalin normal selepas ceaser. Buang miondset kalau dah ceaser akan ceaser semuanya. Ianya bergantung dengan badan dan cara pemikiran kita sendiri. Jarak sebaiknya untuk hamil selepas ceaser adalah 2 tahun keatas supaya mommy lebih sihat dan badan lebih bersedia.



So mommy yang hamil lagi selepas ceaser jangan panik tapi ambil tindakan yang sangat positif bermula dari pemikiran sendiri. Dapatkan sokongan orang-orang tersayang dan banyakkan berdoa. Ika sarankan mommy ambil suplemen atau makanan tambahan untuk menyokong kesihatan mommy semasa kehamilan kerana nutrisi yang cukup sangat bagus untuk badan mommy sendiri seterusnya bayi pun dapat kebaikan yang sama. Set Hamil Shaklee adalah Nutrisi yang baik meningkatkan peluang untuk hamil dan membina asas yang sihat untuk bayi. Set ini melengkapi jurang nutrisi dan menyokong kehamilan yang sihat.








Kenapa Pilih Set Hamil Shaklee? Nutrisi yang baik meningkatkan peluang untuk hamil dan membina asas yang sihat untuk bayi dan set ini melengkapi jurang nutrisi dan menyokong kehamilan yang sihat.





Sustained Release Vita-C PlusTM -Vitamin C semula jadi untuk kesihatan gigi, gusi, tulang, kolagen dan hampir kesemua elemen yang membentuk tubuh badan kita.*


OMEGAGURAD- Membekalkan spektrum luas tujuh asid lemak penting omega-3 bergred farmaseutikal dan dilengkapi dengan proses penyulingan proprietari molekul tiga peringkat.*
Vita-Lea® Iron Formula- 28 vitamin penting dan mineral utama untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan optimum.*


B-Complex- kesemua lapan vitamin B yang seimbang untuk menguatkan tubuh anda, melengkapi jurang nutrisi vitamin B. Pengambilan asid folik yang mencukupi telah terbukti dapat mengurangkan risiko wanita daripada melahirkan bayi yang mengalami kecacatan otak atau saraf tunjang.1*


OsteMatrix®- dengan kalsium, vitamin D, magnesium dan empat nutrien pembinatulang untuk membantu menjaga tulang dan gigi yang kuat dan sihat.*

ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder- lazat yang kaya dengan kalsium and protein.Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
Nota: Jumlah protein soya yang disyorkan untuk memberikan kesan penurunan terhadap kolesterol darah adalah 25g sehari.




Wellness Starter pack tu macam ;lebih kurang sama je Ika dengan set Hamil?betul tak?yeszaa, kebanyakan Set suplemen memang lebih kurang je, yang mommy hamil, nak pantyang, breasfeed boleh grab promo hebat bulan ni ok. Banyak sangat untung promo dari wellness starter set ni. Boleh order online terus melalui website Ika ni. just klik kat ESELL ORDER NOW kat bawah ni, lepas tu follow arahan dan pilih set yang anda inginkan, banyak promo dalam tu, boleh tahan pilih.












atau ada sebarang pertanyaan atau nak Ika orderkan pun boleh sangat, boleh whatsapp Ika directly ok. Refer cara order online.





Catat Ulasan

A Better You Today. Theme by STS.