PERUBAHAN 3 FASA HAMIL



Nah, mommy ingat tak bagaimana rasanya bila mengandung? Mungkin ada beberapa perkara yang membuatkan kita tidak selesa bila mengandung. Tapi bila ingat yang bayi dalam rahim yang dikandung, kita pasrah je dengan ketidakselesaan yang kita alami sepanjang mengandung, betul tak?.

Perbezaan setiap fasa memang akan kita alami dan rasai bila bayi dalam kandungan semakin membesar. dari perubahan fizikal kepada perubahan dari segi dalaman. Mommy yang masih berada diawal kehamilan ambil peringatan supaya segala masalah disepanjang fasa kehamilan mommy bersedia dan dapat mencari solusi untuk mengatasi rasa yang tidak selesa tu. Orang asyik cerita yang best aje kadangnya pasal mengandung ni, tapi nak hadap 3 Trimester penting ni memang perlu kekuatan, kesabaran dan paling penting persediaan.


Trimester Pertama

Berlangsung hingga minggu ke-12. Biasanya ibu hamil akan merasakan kondisi seperti ini:

1. Mengalami kelelahan yang luar biasa
2. Payudara sakit dan bengkak
3. Perut tidak enak, dengan atau tanpa muntah
4. Mood tidak stabil
5. Sembelit atau sulit BAB
6. Sering kencing






Trimester Kedua

Berlangsung sejak minggu ke-13 hingga minggu ke-27. Hal-hal yang biasanya dirasakan antara lain:

1. Pusing
2. Hidung tersumbat
3. Masalah gusi yang jadi sensitif
4. Perubahan kulit, seperti muncul noda hitam dan stretch marks
5. Sakit punggung
6. Kram kaki





Trimester Ketiga

Berlangsung sejak kehamilan di minggu ke-28 sampai akhir kehamilan, yakni di usia sekitar 40 minggu. Keluhan yang sering dialami ibu hamil di trimester ketiga antara lain:

1. Sesak napas
2. Rasa khawatir dan cemas
3. Rasa tidak nyaman dan tekanan pada perineum
4. Kontraksi palsu
5. Kram betis
6. Bengkak pada kaki sampai tungkai




Ini perbezaan dan keluhan biasa dialami ibu hamil dari trimester pertama, kedua, dan ketiga tapi tak semua kehamilan sama, biasa ianya bergantung pada keupayaan tubuh badan mommy. Ada je mommy yang memang tak alami segala perubahan sepanjang kehamilan tapi penting untuk mommy ambil tahu supaya sepanjang kehamilan mommy lancar dan jelas perkara-perkara yang mungkin mommy akan hadapi supaya lebih bersedia dan suami dapat memberi sokongan penuh ketika ketidakselesaan itu berlaku.


Bagi mommy yang yang dah disahkan positif mengandung, Ika recommended SET HAMIL  SHAKLEE untuk menemani mommy sepanjang kehamilan supaya tempoh yang indah itu dinikmati sebaiknya. 

[Kenapa Set Hamil Shaklee BEST..?]
"dulu masa awal preggy, lesu, bangun pagi pun lenguh-lenguh badan. Since cuba set ni rasa lebih bertenaga, muka pun tak pucat. Nak dekat bersalin tu bleeding, nurse tanya takde pening ke? Muka pun tak pucat, pelik plak. Sebelum masuk labor room sempat minum ESP, alhamdulillah, takde kena jahit."

"saya consume set mengandung tu sekarang, yang paling saya suka malam-malam kaki dah tak cramp. Yang dulu sampai terkeluar urat hijau kat betis. Lagi satu, saya dah tak sembelit macam preggy dulu sampai menangis dok dalam tandas".

"thank sis suggest ambil satu set preggy ni, saya memang takleh telan yang klinik, sebab hb makin low lepas tu sembelit jadi makin teruk. Kadang jadi cirit birit. Lepas konsisten set ni, hb maintain naik dari 9.5 ke 10.8, lepas tu 11.3 dan sekarang dan sekarang 12.2. Even ada alahan sikit still boleh telan vitamin ikut saranan sis bagitahu tu, alhamdulillah memang tak keluar balik, hehe".

"sis, nak repeat order ostematrix dan Bcomplex, migrain saya takde plak sepanjang preggy lepas consume satu set mengandung tu, sebelum ni memang kerja tidur je masa mengandung sebab asyik sakit kepala je. Dah habis dah oste dan Bcomplex".

Tak tahu nak cakap apa bila customer bagitahu feedback positif hasil consume set hamil. Gembira boleh bahagiakan orang lain dengan atasi masalah diorang.Tambah bahagia dapat bantu mak-mak preggy, sebab yang nak lalui tempoh sembilan bulan bawak perut dengan pelbagai masalah bukan mudah. Mereka semua dah tersenyum dan nikmati saat yang tak semua orang berpeluang rasai. I'm feel so blessed dapat kongsi manfaat yang sama kita rasai.

Walaupun certain orang cakap set Hamil Shaklee mahal, mahal pun orang beli sebab tahu "nilainya". The product speak itself.


"The medical field is interested in treating disease. I'm interested in building health."

So yang nak shopping online terus boleh klik ESELL ORDER NOW kat bawah. klik, isi maklumat, pilih produk/set yang diinginkan, buat payment through online okei, senang. nanti uols akan dapat mesej tentang shipping dan invoice selepas membuat pembelian. 


Rujuk cara order online disini atau boleh whatsapp Ika directly untuk sebarang pertanyaan atau saranan suplemen sesuai. 


Catat Ulasan

A Better You Today. Theme by STS.