Kopi VS Jus Segar Pada Waktu Pagi

Jus hijau dan kopi adalah minuman popular dalam kalangan orang yang mengutamakan gaya hidup yang sihat dan produktif. Setiap minuman ini mempunyai faedah yang berbeza dan mempengaruhi mood dan tahap tenaga anda secara berbeza, yang menyebabkan ramai orang tertanya-tanya yang mana lebih baik untuk diminum apabila anda memulakan hari anda.


Anda harus minum jus hijau pada waktu pagi jika anda mahukan tahap tenaga yang berterusan dan konsisten sepanjang hari atau tidak menikmati perasaan yang diberikan oleh perangsang seperti kafein. Walau bagaimanapun, jika anda lebih suka memulakan hari anda dengan penuh tenaga, anda harus pergi dengan kopi.


Satu cawan kecil kopi (fikirkan cawan styrofoam dari tahun 80-an) mengandungi 150mg kafein! Wowwee. Kini bagi kebanyakan anda, mendapatkan kopi Starbucks Mild saiz Grande atau Venti anda adalah dua kali ganda atau tiga kali ganda. Okay, ye saya tahu anda berfikir, itulah sebabnya saya sangat menyukainya, ia memberi saya kejutan pagi yang bagus. Namun izinkan saya memberitahu anda mengapa ini TIDAK bagus.

1. Kafein merangsang sistem saraf pusat anda dengan cara yang SAMA seperti anda mendapat tekanan atau stress. Badan TIDAK mengenali perbezaannya. Ini membawa kepada banjir hormon tekanan, kebanyakannya kortisol, untuk menangani jumlah kafein yang jahat ini. Kortisol yang berlebihan membawa kepada lemak pada perut anda dan pelbagai masalah kesihatan. Kortisol telah dilabelkan oleh ramai orang sebagai "hormon stress ataupun deadly hormon".

2. Kafein mengeringkan badan dan boleh mengeluarkan mineral penting dari badan anda kerana ia adalah diuretik (membuatkan anda kencing). Untuk setiap cawan kopi, anda perlu minum sekurang-kurangnya 2-3 cawan air dan itu berada di ATAS 6-8 gelas yang sepatutnya anda minum. Dehidrasi membawa kepada masalah kesihatan - penuaan pramatang, darah tinggi, kulit kering, kurang tenaga mental, sakit kepala, kembung perut (water retention), kolesterol tinggi dan sebagainya.

3. Kafein menyebabkan ketidakseimbangan gula dalam darah yang membawa kepada perubahan mood, mengidam karbohidrat dan sakit kepala.

Vs JUS SEGAR

Satu pukulan wheatgrass dalam jus anda adalah seperti cecair cinta untuk badan anda. Ia adalah PENTENAGA mineral seperti kalsium, besi, magnesium, fosforus, kalium, natrium, sulfur, kobalt dan zink - ini boleh diterjemahkan kepada tenaga yang anda perolehi dalam 2 cawan kopi! Ia luar biasa untuk darah anda dan diperbuat daripada 70% klorofil, yang merupakan "pembina darah". Wheatgrass ialah pembersih dan detergen untuk badan anda - membawa pergi toksin dan membantu dalam penurunan berat badan. Kini ini hanyalah faedah mendapatkan suntikan cinta cair ke dalam jus anda. Saya belum mula bercakap tentang manfaat jus yang lain!


1. Institut Kanser Kebangsaan telah menasihatkan bahawa memasukkan lebih banyak buah-buahan dan sayur-sayuran ke dalam diet anda melalui jus mengurangkan risiko kanser ini- Payudara, kolon, perut, paru-paru, ovari, esofagus dan rektum. Mengapa? Jus memberi anda mega dos antioksidan  - ini adalah askar badan anda. Mereka meneutralkan "radikal bebas" yang merosakkan sel anda dan menyebabkan kanser.

2. Phytokimia dan vitamin seperti A dan C - semuanya menghalang kanser dan memastikan sel anda sentiasa gembira dan tersenyum. Anda mempunyai beribu-ribu sel dalam badan anda. Phytokimia khususnya, melindungi sel anda daripada kerosakan.

3. Enzim! Ini adalah tenaga kerja badan anda. Ia bertindak sebagai pemangkin dalam ratusan ribu tindak balas kimia di seluruh badan anda. Ia penting untuk penghadaman dan penyerapan makanan, penukaran makanan kepada tisu badan dan penghasilan tenaga. Enzim bertanggungjawab untuk hampir setiap proses metabolik dalam badan anda setiap saat setiap hari. Enyzmes terdapat dalam makanan mentah dan sudah tentu, jus!


Jus bukanlah SATU-SATUNYA cara untuk memastikan anda mendapat faedah yang menakjubkan ini, sudah tentu, makan keseluruhan makanan mempunyai lebih banyak faedah seperti serat. Jus ialah cara yang padat dengan nutrien, melawan kanser untuk memberikan tubuh anda cinta tanpa syarat, sentakan tenaga yang sihat - bukannya kopi, yang "mengambil" dari badan anda dan mempunyai akibat dengan kesan kesihatan jangka panjang.


Jadi selamat menikmati jus. 



Catat Ulasan

A Better You Today. Theme by STS.