Wow, Kulit Ayam pun Ada Khasiat!

Kulit Ayam Tinggi dengan Lemak Tak Tepu



Berikut adalah satu lagi kejutan: Lemak tak tepu boleh membantu menurunkan tekanan darah dan kolesterol. Kulit juga mempunyai omega-3, -6, dan asid lemak lain yang sama baiknya untuk kesejahteraan keseluruhan anda. 

Apa ada pada kulit ayam?

55% air

35% connective tissue- yang banyak collagen.

5-10 % - lemak /fatty acids - mainly unsaturated fat - kalau ambil sederhana bagus  untuk kesihatan jantung anda. 

0.5% - ash

So dalam tu ada micronutrients apa pula?

1. Vitamin A

2. Calcium, Magnesium

3. Thiamine 

4. Vitamin B6 and B5

5. Niacin

6. Phosporus

7. Copper, Iron, Zinc

Salah satu protein yang ada pada kulit ayam ni GLYCINE - bagus ni untuk tidur yang nyenyak. 

Macam yang ambil collagen juga - glycine promotes deep sleep. 

Ramai terkejut bila ada nasihat supaya jangan buang kulit ayam. Ayam adalah makanan lengkap, rugi kalau bayar duit untuk seekor ayam tapi semua kulit, barang dalam, kaki dan sebagainya buang. So mari kita unlearn relearn. 

Pernah benar-benar berfikir tentang itu?

6 Sebab Mengapa Kulit Ayam Baik Untuk Anda

Apabila kita bercakap tentang makanan keseluruhan, yang kami maksudkan adalah makanan yang diproses secara minimum. Produk alam semula jadi - dalam bentuk semula jadi. Makan keseluruhan makanan bermakna makan semua bahagian yang boleh dimakan. Sebagai contoh, lemak yang terdapat secara semula jadi dalam susu. Batang pada kangkung. Kulit pada epal dan kentang dan…ya, ayam.

Kebanyakan dari kita telah diberitahu bahawa kulit ayam adalah tidak baik untuk dimakan. Tidak seperti daging lembu, yang disaluti dengan lemak, namun tidak untuk lemak pada ayam terletak betul-betul di bawah kulit.

Jika teori makan keseluruhan makanan ini masih tenggelam, berikut adalah 6 sebab mudah mengapa makan kulit ayam sebenarnya baik untuk anda. Saya pasti mengesyorkan makan produk haiwan berkualiti tinggi yang anda boleh dapatkan. Ini bermakna memilih sumber anda. Jika anda tidak tinggal berhampiran ladang yang dipercayai, anda boleh memesan ayam ternakan bebas di sini.


1. Mari kita bercakap tentang jenis lemak yang anda akan dapati dalam kulit ayam. Ia terutamanya monotaktepu, dalam bentuk asid oleik. Asid oleik, juga terdapat dalam minyak zaitun, terkenal dengan kesan yang baik terhadap kolesterol.

2. Sudah tentu terdapat juga lemak tepu dalam kulit ayam. Ini bukan kebetulan. Alam menyediakan apa yang diperlukan oleh tubuh. Badan tidak memerlukan soda. Badan tidak memerlukan gula kapas. Atau Gatorade. Tubuh sebenarnya memerlukan sedikit lemak tepu. Jadi makanlah.

3. Jika anda berada dalam golongan pengiraan kalori, terdapat kira-kira 50 perbezaan kalori antara ayam dengan atau tanpa kulit. Nampaknya harga yang kecil untuk membayar peningkatan besar dalam rasa dan kepuasan.

4. Adakah saya menyebut rasa dan kepuasan? Apabila makanan anda memuaskan selera dan keinginan badan anda, anda tidak perlu makan banyak atau sekerap. Mengidam gula berkurangan dan anda boleh kembali menyukai makanan dan bukannya takut. 

5. Lemak tidak menjadikan anda gemuk. Jika ia berlaku, kegilaan rendah lemak/tanpa lemak akan memberikan kita sebuah negara orang yang langsing. Sebaliknya, kita mempunyai wabak obesiti. Berikut adalah pemikiran, makan kulit yang berlaku secara semula jadi pada ayam. 

6. Lupakan perapan, perasa dan resipi yang rumit! Lemak semulajadi menjadikan ayam sedap, apa adanya. Memasak adalah mudah.

So kesimpulannya - makan ajelah kulit ayam ni.

Kulit ayam ni macam natural flavour untuk daging ayam especially kalau roasted ..so kita akan guna kurang garam. 

Catat Ulasan

A Better You Today. Theme by STS.