NAK KURUS KENA DETOX DULU.



Perumpamaan yang tengah trending sekarang ni, kihkih. Ada betulnya, ramainya dan majoritinya kelautlah kalau bab diet. Tahu kenapa?Haa ni nak bagitahu kenapa orang ramai fail diet. Biasa dalam fasa diet memang permulaan diet, berat akan turun, ada yang turun perlahan-lahan, ada yang turun drastik ada yang langsung tak bergerak turun beratnya. Situ jugaklah jarum penimbang, makan sikit ke, tak makan langsung ke. Kat sini semua rasa down sebab takde perubahan atau perubahan tak banyak. Perjalanan nak turun berat ni satu proses tarbiah jugak sebenarnya untuk bentuk diri kita seperti yang kita nak. Perut kita terjaga insyaallah mindset kita juga terjaga. Tahukah anda perut adalah otak kedua manusia, sebab tu kena jaga perut. Perut punca segala penyakit. So the best thing tentang #JomDetoxjutawan ni bukan bahagian usus perut je kita tingkatkan kesihatan, tapi secara menyeluruh.


Yang mana berniat nak menurunksn berat badan, wajib dan mesti lalui proses detox dulu. Sebab utama kita nak proses penurunan berat badan berjalan dengan lancar dan tak berlaku stagnant process dan yo-yo effect. Kurus lepas tu naik balik dengan mudah, so yang nilah melibatkan proses detox yang sangat penting untuk memastikan kesan tersebut tak berlaku. 



zaman moden kini, banyak sumber asli yang dah tercemar. Dan yang inilah yang masuk ke dalam badan kita melalui makanan, minuman dan udara. Udara yang kita sedut sudah tidak bersih lagi dengan asap rokok, asap kenderaan, asap industri dan sebagainya.  Makanan dan minuman yang kita ambil, kita fikir ia adalah makanan sihat tetapi sebenarnya ada bahan kimia.

Semua ini akan mengumpulkan toksin di dalam badan kita. Dan ia bukan perkara yang senang untuk membuangnya. Bayangkan, kita sudah hidup berpuluh-puluh tahun. Berapa banyak agaknya toksin dah terkumpul dalam badan kita. Toksin inilah yang membawa penyakit kepada badan kita samada penyakit biasa maupun penyakit kronik. Jadi untuk kekal sihat dan jauh daripada penyakit, kita perlu membuang toksin yang terkumpul dalam badan kita ni.

Untuk itu, kita perlu melalui satu proses yang dipanggil Detox. Proses ini ialah kita meninggalkan segala tabiat biasa kita memakan makanan yang tercemar dengan bahan kimia. Untuk proses detox biasanya mereka hanya memakan sayur-sayuran hijau yang tidak tercemar dengan bahan kimia, meminum jus sayuran dan buahan hijau, dan meminum air yang berunsur alkali sahaja. Apa yang paling penting ialah jauhi daripada “packed product” . Lebih elok lagi sekiranya proses ini dilakukan di tempat yang tidak tercemar udaranya semestinya mustahilkan? Musim jerebu lagi plak, memang tak boleh tidak kita memang sedut udara tercemar.



Kenapa kena detox dulu, sebab toksin yang terlalu banyak dalam tubuh menyebabkan nutrien yang kita ambil tidak dapat diserap badan. Tambah lagi kalau yang mula nak berjinak dengan suplemen, sebaiknya detox dulu supaya penyerapan nutrisi dari suplemen efektif. Ada kes, Ika akan ingat bila-bila sebab one of customer Shaklee ambil suplemen even Vivix pun dia dah ambil tapi dia cakap tak puas hati dan tak berbaloi sebab  kesan lambat, tak ketara macam yang orang lain dapat. Masa tu, the best suggestion dia stop semua suplemen kecuali suplemen yang detox seperti DTX Complex, Alfalfa, Peppermint ginger, Herblax ambil untuk buat detox dulu. Lepas sebulan proses full detox baru teruskan suplemen lain dan jaga pemakanan.


Actually apa yang customer tu rungutkan sama seperti yang Ika alami, sebab Ika ingat Ika join Challenge makan vitamin C, tapi seriously Ika tak dapat macam orang lain dapat. Muka tetap kusam, nampak letih dan tak bermaya. So masa tu Ika buat detox, Ika buat mild detox dulu, nak tengok jadi ke tak. Ika konsisten tigab benda je masa buat mild detox tu hanya ambil DTX Complex, Herblax dan Alfalfa. Honestly tulah proses detox pertama kali dalam hidup Ika, sangat terkejut dengan hasil pembuangan kali pertama lepas ambil DTX complex, keluar lapisan hitam nipis-nipis, Allah scary sangat, Ika teruskan mild detox tu selama 2 bulan berterusan. Wallah, memang amazing rasa berbeza lepas buat detox. Dari situlah kepercayaan Ika terhadap Shaklee makin kuat.


So, yang tak pernah buat detox, buatlah!Badan kita tak rugi, entah berapa puluh tahun dah kumpul toksin, tambah lagi zaman makanan viral, semua main taruk makan. Kesian kat tubuh badan kita. nak tahu bila kita kena start detox?

So yang nak mula detox, jom join program detox #JomDetoxJutawan . Kita dah buka batch 16.0 untuk booking slot. Boleh pilih pakej mana yang uols nak. Meh contact Ika 




Whatsapp Ika: 013-3392721
SID an User since 2014

Catat Ulasan

A Better You Today. Theme by STS.