DOKTOR PENGALAMAN 18 TAHUN BERSAMA SHAKLEE

Ika suka kisah inspirasi, lagi buat kita semangat dan terjangkit akan inspirasi tu kat kita, moga-moga suatu hari kita pun menjadi seseorang yang memberi inspirasi pada orang lain pula. Semasa seminar MCC berbulan lepas kisah seorang doktor sangat menginspirasikan Ika. Dalam bisnes Shaklee ni memang highest chance jumpa someone yang kita tak sangka, dari doktor, pharmachist, jurutera, arkitek, dari pelbagai bidang yang kita tak pernah dengar pun, semua alert tentang pengambilan nuitrisi dan kesihatan. 

Betullah semua bermula dari kita sendiri, Ika pun tak pernah terfikir akan ambil tahu tentang ilmu nutrisi even dedulu ilmu ekonomi yang jadi priority. well kita takkan pernah tahu apa perancangan Allah, tapi Ika yakin satu je, apa yang Ika lalui sekarang ni bukan kebetulan ianya tentu perancangan terbaik dari Allah untuk Ika, syukur dengan jalan Ika yang lalui sekarang, walaupun berkabus, jerebu, tetap Ika yakin pemandangan kat sebalik kabus, jerebu pasti indah. So jom baca perkongsian salah seorang peserta MCC ni. Moga dapat manfaat.


Suka rasanya nak kongsi tentang insan ini.
Duduk dalam group yang sama masa sesi terakhir seminar MCC.
Sesi terakhir ada macam discussion apa yang kita dapat untuk seminar tersebut.
So, mula mula kene la perkenalkan diri kan. Sebab peserta hari ini dari group yang lain lain.
She introduced her self Dr Amna.
She was once a Doctor.  A Medical Doctor for over 10 years. Dah Master Coordinator since 2001.



Dulu masa mula mula kenal Shaklee, she took for herself and famili je. Takde niat nak berniaga langsung. Sebab kerja Doctor kan busy yakmat. On call memanjang katanya. So makan vitamin just untuk tenaga, Masa pregnant & untuk anak. So, member kit tu dia simpan bawah katil je.


Then ada perubahan baik untuk anak anak dan diri sendiri. Anak anak dah jarang sakit, dah tak bawak balik ubat hospital katanya. But still tak de niat pun nak business.
Sekali ada 1 hari tu. Dia attend business opportunity Meeting. Dia tengok sharing orang pergi Umrah, pergi US. And get to know what Shaklee can benefit her.


Dia jadi teruja nak buat juga. So since then, dia study everything pasal Shaklee. Dia jumpa macam macam journal pasal Shaklee, journal yang masuk dalam Nutritional Journal.
Dia kata ni mesti betul betul bagus kan. Bukan senang nak masuk Nutritional Journal.
Dia kata juga yang dia kagum dengan Dr. Forest C Shaklee.
Dan mula la dia berbisness. Last time mana ada online online ni. Semua off line basis.
So far dia dah pernah join 7 kali Umrah dengan Shaklee dan few other countries including US bersama Shaklee.


So inspired. So now she has all the time she wants for her kids & cucus.
Dah Master for 18years pun masih attend class & seminar. Hebat kan?
Class macam ni yang buat kita rasa inspired. Jumpa insan insan hebat.
Stay tune for more inspiring stories.


Yang nak mula berbisnes atau cuba suplemen terbaik boleh order melalui
ESELL ORDER NOW. 





Yang nak mula bisnes tapi takdak modal, mesti uols tertanya-tanya kan, boleh ke nak join shaklee tapi takde modal nih? Jawapan nya BOLEH sangat! Janji uols  ada 4 benda nie sahaja!

✔️ Handphone
✔️ Data internet
✔️ Semangat tinggi, mahu 
 Modal rajin, komitmen, konsisten


Kalau ada 4 kriteria ni , Tak payah pikir banyak meh whatsapp Ika directly. Semua bahan marketing disediakan insyaAllah, lagi bagus ada effort tambahan sendiri. Hampa jangan risau tentang ilmu! Sebab Ika akan ajar uolsdaripada zero sampai hero.


🔴 Ada mentor
🔴 Kelas bisnes , ilmu tentang produk
🔴 Support group yang sangat aktif dan supprtive

uols yang berminat nak tambah income boleh wassap Ika.

#MCCSeminar
#InspiringPerson

Catat Ulasan

A Better You Today. Theme by STS.