JOM DETOX JUTAWAN UBAH GAYA HIDUP SIHAT

Betul ke detox boleh ubah gaya hidup yang sihat? Well untuk Ika yang dah lalui beberapa siri detox, yesss! Ika sangat setuju. Percaya tak dengan detox dapat hilangkan craving yang merapu. Craving tu salah satu tanda badan kita kurang nutrisi. Detox juga dapat ubah cara pemikiran dan pandangan kita. Orang kata bila puasa/diet adalah tarbiah diri, detox pun sama. Ianya banyak mengubah diri. Dari tak pernah reti baca label makanan, pandai baca label makanan, dari tak pandai makan sayur, jadi suka makan sayur, dari suka minum air manis, jadi suka minum air kosong, dari lemau bangun tidur jadi bertenaga bangun tidur.



Penangan detox! Detox tu kan nyahkan segala mak nenek toksin yang dah berkurun betapa dalam tubuh badan tu. Berapa lama lagi anda nak simpan toksin tu dan beri kesan negatif kepada hidup anda? Not simply flush melalui berak ye toksin ni keluar. Ada sejenis toksin yang degil, melekat dekat hati sampai hitam legam, melekat dekat usus sampai berkerak..adoii, gelilah plak. Tapi nak bagitahu, bahaya toksin disimpan lama-lama dalam badan ibarat bom jangka tau. Tak tahu bila meledak, takut-takut nanti masa dah meledak tu kita nak step undo pun tak dapat tidak dah. Terus berhabis tak tentu hala kat perubatan moden yang belum tentu membantu. Zaman inform consent ni bukan satu hala dah knowledge tu, so take it as chance to know about what you eat is what you're, githeww.


Tengok beza detox dengan diet. Ada orang kata detox tak perlu, badan kita memang Allah dah buat elok-elok dah, boleh detox sendiri. Betullah tu, memang betul tapi kalau dah lama sangat toksin bersarang, dok bertompok, dok berkumpul, fungsi detox pun boleh tergendala kes kerakk toksin tebal sangat. Contoh penapis tehlah, dok tapis-tapis tanpa buang hampas, lastnya air yang ditapis pun tak boleh nak keluar dah hampas tebal sangat. Macam tu lah segala toksin dalam tubuh kita. Kalau dah banyak sangat toksin memang lama-lama tak efektif dah badan kita get rid semua tu. Tak caya cium peluh bawah ketii tu, asyemm tak? Bau peluh yang baunya tengik, dan segala setara dengannya menandakan toksin dalam tubuh still ada. Badan manusia neutral tau, bau pun neutral je sebenarnya tapi dah segala mak nenek jenis makanan kita telan, segala jenis udara kita sedut pelbagai flavor, manalah tubuh kita tak berasid. Bila too much asid dalam tubuh, badan kita dapat signal
  • sangat mudah merasa letih
  • kepenatan melampau dan rasa macam nak pitam
  • susah nak tidur
  • sakit kepala
  • kurang selera makan
  • mood swing
  • sembelit
  • tekanan darah tinggi
  • lendir dalam dada
  • jerawat
  • keinginan seks menurun
  • sakit otot
  • alergi
  • jangkitan bakteria
  • jangkitan fungus



So betul dan sahihkah detox ni ubah gaya hidup? Ehh tak cuba mana nak tahu, ramai dah yang merasai nikmat sihat selepas berdetox. Ada yang detox sebab nak kurus, ada yang detox sebab nak upgrade kesihatan sendiri. Kalau cemtu kita puasalah, lagi baik, detox juga tu? Wahh benar dan tepat sekali, tapi kalau puasa masa buka puasa melantak sesuka hati pun tak jadi juga. Detox detox ni nak didik diri kawal apa yang dimakan, mind setting for your eating habit totally changes. Detox version #JomdetoxJutawan lagilah, memang big result, happy result for those yang dah join.




Bila kita dah set nak detox, kita ada meal plan, kita ada daily routine yang lebih teratur. Even though segala bahan makanan yang kita tak cakna sebelum ni pun kita jadi cakna. "eh nak makan dengan sos botol boleh ke? Nak makan kicap boleh ke? Kenapa tak boleh? Dan bermacam persoalan akan timbul dan terungkai. Sebelum ni tak pernah tahu sayur bayam bagus untuk hb darah, seleri kuatkan tulang, avocado bagus untuk otak dan jantung, and so on. Tak ke banyak ilmu dapat sepanjang berlangsung proses detox tu kan? Setiap kali nak makan plak semua pakat update menu masing-masing, pastu boleh plak saling bertukar resepi.





Bila pakat timbang berat, semua pakat bagi semangat, bagi claps atas capaian masing-masing. Bila ada dalam circle yang tepat, fokus kita tak terganggu dan matlamat pun mudah dicapai. Semua positif dan saling membantu, best kan? Mana nak jumpa circle cemni, jom detox cara #JomdetoxJutawan, batch kami yang ke 16.0 dah meroket esok, nak join sempat lagiii. Meh meh join slot kami, contact Ika cepattt.



Whatsapp Ika :013-3392721
SID and user since 2014

Catat Ulasan

A Better You Today. Theme by STS.