KENAPA SEMUA ORANG PERLU DETOX?

Perasan tak makin ramai dan meningkatnya pesakit mental dizaman ni. Tak kira lelaki atau perempuan. Adakah ini berlaku secara tiba-tiba? Tak.

Dengan gaya hidup sekarang, semua orang mengalami tekanan, tak kira yang kerja dipejabat, yang kerja kat rumah, yang tak kerja-kerja pun makin tekanan. Bermula dengan gaya hidup yang kerap alami stress, ditambah lagi dengan gaya pemakanan harian yang tidak sihat dan berkualiti. Ianya berkait-kait.


Perut adalah otak kedua manusia, jika apa yang masuk ke perut tidak di jaga, sememangnya ia memberi kesan kepada otak secara langsung dan tidak langsung. Nutrisi yang tidak diserap dengan baik, nutrisi harian yang tidak lengkap sememangnya akan menggangu kesihatan seseorang secara langsung atau tidak melalui fizikal dan emosi. Menakutkan bukan?




Bila toksin dah overlimit dalam badan pasti akan bagi signal dan reaksi negatif secara kita sedar atau tidak melalui fizikal dan emosi. Kalau yang cakna paati akan rasa kelainan tubuh badan sendiri. Contoh paling mudah badan kita bila berpeluh, baunya tengik, hangit, dan semacam busuknya. Tu antara tanda toksin dah teruk dah, deodorant pun tak jalan dah. Sebab tulah badan ni kena detox selalu.


Analogi paling dekat, kereta baru beli, even baru beli pun kita kena pergi service ikut L kilometer yang ditetapkan, untuk pastikan kereta dapat berfungsi dengan baik dan takde masalah dimasa hadapan nanti. Tu kereta, kalau jadi apa-apa ada barang sparepart. Kalau badan kita? Naya, mana nak cari kalau dah rosak, sakit, so bila dah macam tu kita kena rajin detox supaya setiap organ badan berfungsi dengan baik.


JOM DETOX CARA #JOMDETOXJUTAWAN


Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kitla dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebelum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Kita nak bina habit baru untuk badan kita. Kita nak badan yang sihat dan cergas, dan yang paling penting cintakan kehidupan yang lebih sihat. Kita nakkan badan kita cintakan makanan yang berkhasiat dan bencikan makanan yang penuh toksin.

Jadi, detox Shaklee akan bantu untuk nyahkan toksin-toksin yang ada supaya kita dapat bina ‘kehidupan’ yang baru buat badan kita.Detoks cara Shaklee ini dah dikaji oleh saintis-saintis Shaklee yang bertaraf dunia ye. Mereka dah keluarkan pelbagai laporan kajian berkenaan dengan detox ini.
Suplement di dalam set detox Shaklee ini pun telah dikaji akan keberkesanannya untuk menyingkirkan toksin-toksin dalam badan kita.
Shaklee memang mahukan yang terbaik buat badan kita dengan cara yang paling selamat sekali.

2. Sesuai untuk badan kita
Untuk menyingkirkan toksin, kita memerlukan makanan yang baru dan semulajadi. Meal-plan untuk detoks Shaklee ini memang merangkumi semua aspek untuk kita buang toksin dari badan kita.
Selepas 7 hari, kita akan rasa badan kita lebih baik dan lebih sihat berbanding sebelum ini.
Jadi, bertahanlah selama 7 hari je demi badan kita ye.
3. Menyeluruh
Shaklee menyediakan menu-menu yang sesuai setiap hari selama 7 hari untuk program detoks. Shaklee juga sediakan suplement yang sesuai untuk pastikan semua organ pembuang toksin seperti usus dan hati kita berfungsi dengan baik untuk sentiasa menyingkirkan toksin dari badan.
Shaklee memang dah kaji apa yang perlu dimakan untuk pastikan toksin disingkirkan. Sebab tu la semua orang wajib pilih detox cara Shaklee!


4. Group support
Bila kita buat detoks, kita bukan buat seorang diri. Kita buat ramai-ramai dan akan diguide supaya kita dapat hasil yang terbaik.
Bagusnya bila kita buat detox berkumpulan, kita akan rasa bersemangat dan sentiasa berusaha untuk mendapatkan hasil yang terbaik juga.

Takkan kita nak terlopong sorang-sorang bila orang lain turun berat sampai 5-10 kg semasa detox kan? Mestilah kita pun nak juga. Secara tak langsung, kita akan cabar diri kita untuk buat sehabis baik demi diri kita sendiri. Sebab tu uols nak detox wajib join group kami #JomdetoxJutawan. 

✅ Program detoks yang menyeluruh. Ia melibatkan detoks USUS, HATI dan SEL.Bukan sekadar detoks usus sahaja.

✅ Kami sediakan coaching 3 weeks di group whatsapp  

✅ Kami guide untuk detox dengan ilmu. 

✅ Kami beri meal plan ( menu makan ) yang di sediakan oleh Pakar Nutrisi dan dipersetujui oleh Doktor. Insya Allah anda tak akan kelaparan. 

✅ Program kami TERBUKTI BERKESAN bagi peserta sebelum ni yang betul betul ikut panduan yang kami beri.


Ada banyak lagi info menarik detox. Sebab tu peserta terkini detox hilang 8.8kg dan 20 inch hanya dengan satu sesi detox.Banyak tu! Dan banyak lagi testimoni berjaya program #JomdetoxJutawan.


Jom sertai #JomdetoxJutawan. Prove it, live it and share it. Contact Ika for details.

Whatsapp Ika :013-3392721
SID and user since 2014

Catat Ulasan

A Better You Today. Theme by STS.