PELBAGAI MASALAH KESIHATAN SELESAI HASIL DETOX

Detoksifikasi memberi keseimbangan kepada sistem penghadaman, saraf, dan hormon agar seluruh badan boleh bekerja bersama-sama dengan cekap untuk kesihatan yang optimum. Even though for health of mental pun detox boleh bantu. 



Macam mana nak tahu tanda tanda kita perlu detox:

1) Berat badan bertambah – metabolisma badan terganggu, hormon terganggu
2) Sembelit
3) Kulit Kusam
4) Sakit kepala / migrain
5) Cepat letih, cepat lemau, stress, rasa lembab
6) Cepat marah, rasa nak mengamuk aje
7) Keinginan makan banyak, craving sugary foods (sel lapar aje, tak cukup nutrient). Kalau pergi kenduri, open house pinggan tu penuh, rasa tamak sangat.
8) Susah nak fokus dalam masa lama
9) Penyerapan nutrisi yang kurang – MAKAN SUPPLEMENT tapi TIDAK BERKESAN 
10) Senang dijangkati penyakit – flu, demam
11) Susah tidur waktu malam
12) Sering mengalami kembung perut, perut tidak selesa dalam keadaan biasa atau selepas makan
13) Sering ada lingkaran hitam bawah mata
14) Badan berbau jika tidak menggunakan deadorant atau pewangi
15) Merokok atau sering bersama dengan orang yang merokok
16) Mulut / Nafas Berbau
17) Menghadapi masalah ALERGIK
18) Tiada senaman sekurang kurangnya 3 kali seminggu
19) Pengambilan sayuran kurang dari 1/2 cawan sehari
20) Mengalami Eczma, jerawat atau Psoriasis
21) Minum minuman beralkohol (bagi non muslim)


Kesan Toksin Kepada Tubuh ?


Hakikatnya, pengambilan makanan terlalu berasid seperti daging, makanan diperhalus seperti nasi, roti, gula, manisan, makanan goreng berminyak, protein berlebihan dan lain-lain adalah faktor yang menyumbang kepada masalah kesihatan. 

Tak campur lagi makanan yang mengandungi bahan kimia seperti pengawet, pewarna dan perasa tiruan, antibiotik, racun perosak dan lain-lain. Eh ada lagi, tak campur lagi makanan trending, viral lagi..hehhe


Jika badan terlalu berasid serta berlaku proses penapaian dalam usus akan meningkatkan kandungan toksin di dalam badan kita. Toksin tersebut akan diserap dan melekat dalam darah yang menyebabkan terjadinya pelbagai masalah kesihatan atau penyakit. Uii scary kan? Tak takut sebab kita tak nampak apa yang berlaku dalam tubuh nu, kalaulah badan kita transparent, rasanya semua pakat ragut sayur mayur je setiap hari, hahha. 

Antara penyakit yang diakibatkan oleh tindakbalas toksin dalam darah, ialah:-


1.Kulit Bermasalah

Penyakit kulit terjadi apabila toksin dalam darah cuba keluar melalui kulit. Pengumpulan toksin di dalam kulit akan mengakibatkan penyakit seperti jerawat, furunkel, kusam, mudah breakout dan lain-lain.


2. Tumor


Tumor berpunca daripada bahan buangan bertoksin yang berkumpul dipelbagai tisu badan.



3. Demam

Demam adalah proses semulajadi badan untuk membersihkan diri sendiri. Apabila sel darah putih menentang toksin di dalam badan, Kadar metabolisme semakin cepat, mengakibatkan tubuh menjadi demam.


4. Penyakit Jantung dan Tekanan Darah Tinggi

Toksin yang melekatkan di dalam darah akan menjejaskan kelancaran perjalanan darah. Ia menyebabkan jantung, bekerja lebih kuat untuk melancarkan perjalanan darah yang melalui saluran yang tersumbat. 

Ia akan mengakibatkan pembesaran jantung, sementara tekanan ke atas saluran tersumbat akan mengakibatkan tekanan darah tinggi. Di samping, buah pinggang dan sistem endoktrin dalam usaha membersihkan toksin akanmerembes pelbagai jenis kimia yang menyebab terjadinya tekanan darah tinggi.
Toksin juga boleh menyebabkan sakit kepala.

Oleh itu, langkah awalan untuk menyembuhkan penyakit ialah dengan menyingkirkan toksin dan tidak semata-semata mengawal sebarang penyakit dengan ubat sahaja. 


Tanda-tanda perlu detox tersebut menyatakan bahawa kesihatan kita di tahap yang rendah, imun rendah dan melalui detoxlah juga tanda-tanda tersebut boleh diatasi untuk dioptimumkan supaya segala fungsi organ badan dapat berfungsi dengan lebih baik. 

DETOX SELESAI BANYAK MASALAH
Ika bukan nak sembang kosong tentang detox ni tau. Baru beberapa hari lepas dalam group kami update one of her customers pregnant hasil berdetox. Sape yang tak nak pregnant, memang kena jaga jaga bila buat detoks. Sebab memang mudah sangat lekat baby.

Yang nak pregnant pulak ni memang waktu yang paling sesuai la bila detoks. Sebab semua kat dalam tu sihat. Mudah ovum dan sperma  nak bersatu. Rahim pulak dah kukuh elok. Tambah pulak ambik set ibu hamil, insyaallah baby takde masalah keguguran bila maknya jaga makan dan lifestyle yang sihat.





Dia ni ibu menyusu tau. Ikuti program detoks macam orang tak menyusu.
"Kak, saya menyusu pun nak kurus dan cantik. Menyusu tak semestinya kena gemuk. Yeszzaaa. Bijak!
Haa ambik. 3.9 kg dah dia buang dalam masa 5 hari detoks.Gelang dan cincin pun dah longgar korang oi. Inch loss sekali dia dapat bonus.



" oo, ibu menyusu boleh detox eh? Boleh ke? Tak lapar ke?", don't worry ye mommy, tu sebab kita detox cara #JomdetoxJutawan sebab detox kami insyaallah badan dapat nutrisi yang cukup, mommy tak nyempat lapar. Ehh, eh boleh kurus pulak lagi kan? 

Yang ada masalah tidur, tak kisahlah jenis tak boleh tidur terlebih tidur, alhamdulillah lepas detox semua pakat ringan tubuh, kepala. Dapat tidur yang berkualiti asbab detox. Yang letih mrmanjang even tak buat apa-apa dah dapat energy dan salurkan energy kepada aktiviti yang tepat. Asbab detox. Nak bangun awal pagi pun dah tak bercinta sebab semua ada mission dah, perut terjaga, minda pun turut sama menerima effect yang bagus. 


Detox ni tak kira umur, muda remaja, muda dewasa, muda cara warga emas, semua boleh berdetox asalkan ada kemahuan dan keinginan. 

Jangan tunggu lama-lama. Tak kan nak tengok jer orang lain dapat berat badan ideal dan sihat, kehidupan lebih baik. 

Jommm...mari kita ubah gaya hidup kita jadi baik, lebih baik, semakin baik.
Mulakan sekarang bersama #JomDetoxJutawan. Jom book your seat untuk next batch detox pada  1st Oktober.



Whatsapp Ika:013-3392721 
SID and user since 2014 

Catat Ulasan

A Better You Today. Theme by STS.