YANG LEPAS TINGGAL KENANGAN; DIRIKU YANG BARU ASBAB SHAKLEE

Ika yang dulu bukanlah yang sekarang, yang sekarang lebih bersemangat, yakin akan diri sendiri, much happier, much loving, much healthier and the most for most lebih baik dari yang dulu dari pelbagai segilah. Orang kata kalau ibu rumah bahagia, seisi rumah terasa bahagianya, jika ibu rumah gembira seisi rumah terasa gembiranya. Begitulah jua sebaliknya.

Terkesan Ika tengok video mak bidan yang pesan kat yang bergelar mak-mak ni terutama mak muda, antaranya jadilah mak yang sihat fizikal, emosi dan jiwa. Dia sebagai anak yang pernah melalui episod maknya tak sihat selama 10tahun akibat tak menjaga diri sebaiknya semasa berpantang membesar menjadi remaja yang sangat rebel. Antara sebabnya setiap hari takut untuk bangun tidur dan berdepan dengan maknya yang suka marah-marah akibat emosi yang tak stabil. Berair mata dengar cenggitu, sebab Ika pun lalui episod sebagai seorang mama yang mengalami emosi yang tak stabil akibat tubuh badan tak sihat.

Bila tubuh tak sihat memang secara langsung akan bagi kesan kat emosi dan jiwa ibu tu sendiri tapi kesan lebih besar dan menyakitkan adalah anak-anak dan suami. Betullah anak-anak paling terkesan, Ika kalau ingat balik sedih sangat, sampai sekarang anak yang paling banyak rasa kesan sakit tu adalah Harraz. Harraz tak layak untuk melalui episod tapi trauma yang besar mama tinggalkan untuk Harraz mama doa dapat tebus balik sekarang. Jiwa dan emosi Harraz banyak terluka akibat Ika. Mama hanya mampu balas dengan pelukan saja sekarang, ada jugaklah time nak marah tapi takde dah macam dulu. Patutlah jiran dulu salah faham ingat bibik dera anak. Punya berat sangat masalah dulu. Setiap masa baran, marah-marah malam-malam pulak asyik menangis basah bantal tidur. Ika bersyukur sangat dalam pada Ika berkelakuan sebegitu Allah beri kesedaran ada sesuatu yang tak kena dengan Ika secara menyeluruh dari segi fizikal, emosi dan mental. Ika syukur sangat asbab Shaklee Allah izinkan Ika dapat kawal semua masalah tersebut dengan lebih baik. Tahap kesihatan fizikal pun sangat memuaskan. Suami pun boleh senyum dah. Ika punya rutin.


Penting ye rutin harian ni, bagaimana rutin kita menentukan bagaimana kehidupan kita. Kalau bangun pun dah tengahari matahari terpacak atas kepala mana nak dibuat kerja lain, badan lemau, fikiran pun bercelaru. Since kenal Shaklee, bisnes bermentor hidup Ika sangat tersusun dan terurus dengan baik, means kita belajar mengurus masa dengan baik. Ika pun tak sangka gak rupanya Shaklee bukan sekadar bisnes, luarbiasa penangannya. Ika lebih kenal Allah, Ika lebih menghargai masa, Ika menghargai diri sendiri. Percaya tak dari mulut dok sesaja tak buat apa, sekarang mulut dah terbiasa dengan selawat, istighfar, tahmid. Sebab tu Ika cakap Shaklee bisnes ni lain, sebab bukan setakat ilmu bisnes seperti close sales, buat marketing dan sebagainya tapi banyak matlamat utama kembali kepada yang Maha Esa. Sentiasa diingatkan, sentiasa mengingatkan. Circle yang sangat positif, kritikan yang membina dan impaknya bukan kecil. Nilainya melebihi keuntungan duniawi, lagi pulak semua dah macam family members dah.




Best kan bisnes Shaklee ni? Selain dari semua tu kebiasaannya banyak juga event yang dikelolakan oleh upline Master selain dari event yang Shaklee organize. Selain buat sharing, ukhuwah dan silaturrahim dapat dibina dengan lebih baik antara satu sama lain. Mana nak dapat bisnes macam ni kan?




So ni lah Ika yang sekarang selepas join Shaklee much better 360° in every aspect. THANK YOU SHAKLEE, that's why i love Shaklee. Nothing can't beat anything about Shaklee, tak kenal maka tak cinta. Dah kenal maka jatuh cinta berkali-kali. Yang nak mula berbisnes tapi tak tahu hala tuju, what to start, how to start, jom start your business today, insyaallah Ika guide dan group support yang proven lagi aktif dapat bantu anda melangkah lebih baik dan lebih jauh, be better you. Insyaallah.


Whatsapp Ika: 013-3392721
SID and user since 2014



Catat Ulasan

A Better You Today. Theme by STS.