BEKERJA TAPI NAK BUAT BISNES? BOLEH KE?

Kadang Ika sebagai surirumah malu dengan diri sendiri sebab Ika perasan dari dulu ada sejenis orang walau dah kerja dia berniaga lagi. Pelik sekali fikir, gaji dah ada, apa lagi yang nak? 


Since Ika terjebak dengan Shaklee barulah Ika faham. Kita memang patut berniaga tak kira kita surirumah ke, dah bekerja ke, even kita dah kaya pun, berniagalah! Sebab apa? Tu sunnah Rasul S.A.W, Rasul kita. Tiada alasan untuk kita tak berniaga kan? 



Ika teringat kisah upline Ika sibuk bekerja pun masih bekerja. Handle anak lagi, handle bisnes lagi. MasyaAllah memang terkagum dengan semangat diorang ni, moga Ika pun tertanam sikap sebegitu, betapa hebatnya usaha dan attitude orang bekerja dan berniaga ni. My super upline punya story lagi hebat, bekas peguam Ika ingat cerita nya, my super upline ni everyday akan bangun pukul 2 pagi untuk fokus bisnes Shaklee sebab untuk masa lain selain memenuhi tuntutan kerjaya sebagai peguam, urusan rumahtangga dan anak-anak tetap berjalan. How? Sedangkan kita semua ada 24jam. 


Dari tu lah Ika celik mata hati, dulu rasa bodoh sangat guna alasan 'anak-anak' takleh nak bisnes, orang lain takpe boleh buat, don't compare, punya sedapkan hati cipta alasan. Sekarang fikir balik, alahai 'cerdikknya' aku dulu. Hahaha. 


So kalau yang dah kerja nak bisnes tu, Ika galakkan sangat tambah lagi bina bisnes Shaklee ni, so convenient, on the go business. Kat mana-mana boleh close order, masuk kelas, buat closing, buat prospecting. Mana nak cari bisnes semudah ni. Kenapa korang kena pilih bisnes Shaklee? 


Sebab kebanyakan bisnes lain, contohnya kalau korang nak buat dropship, ada risikonya. Bayangkan kita dah start buat personal branding dan branding produk tertentu kita tu dah sebati tiba-tiba foundernya senyap, atau stop bisnes tiba-tiba. Memang kita boleh beralih ke bisnes lain, tapi banyak kerugian tak langsung kita hadapi seperti produk bermusim, takde repeat order yang tinggi, down takde mentor guide jadi banyak langgar dinding dan sebagainya. 

Ik syukur sangat sebab Allah ilhamkan Ika pilih Shaklee dan mula buat bisnes melalui Shaklee juga. Apa yang buat Ika yakin dan terus setia dengan Shaklee sebab

✔️Company Shaklee dah lebih 60tahun dan bisnesnya dah bertahan sampai 3-4 generasi. 

✔️Produknya dah lebih 100tahun kat dunia.

✔️Repeat order tinggi setiap bulan, tak kisah musim haji, musim hujan, musim durian atau rambutan, senang kata evergreen sepanjang tahun gitu sebab ia produk kesihatan. Bab kesihatan ni takde musim, tiap-tiap hari ada orang sakit. Makin tahun pula makin bertambah-tambah pesakit kat hospital kan? 


✔️Team yang aktif dan sangat proven reslut dan mentor uplines yang paling lama fulltime bisnes ni.


✔️Buat sales secara dengan team sampai satu tahap boleh nikmati pasif income. 


✔️Selalu kongsi ilmu antara upline downline sidelines tanpa berkira dimana kelas offline dan online yang sangat aktif. 



✔️Teamwork dan #ukhuwah yang kuat #tilljannah insyaAllah.
Dah macam one big happy family. 



✔️Sistem networking bisnes yang brilliant dan patuh #syariah.

✔️Yang lebih best, bisnes ni boleh #diwarisi sampai generasi dan legasi anak-anak cucu kita

So pilihlah sesuatu bisnes tu dengan bijak. Jangan pilih bisnes semata-mata sebab produk viral atau founder popular. Tapi study dulu background dan prinsip company, kualiti produk dan sistem bisnes keseluruhannya.

Then you decide nak join atau tak.
Boleh ke boleh? Anda masih bekerja? Boleh ke? Boleh sangat, ramai dari team kami buat Shaklee dalam masa yang sama bekerja, masing-masing bagi tips dan solusi sekiranya ada masalah dan sebagainya. So nak berbisnes, jom. Contact Ika. 


Whatsapp Ik:013-3392721 
SID and user since 2014 


Catat Ulasan

A Better You Today. Theme by STS.